برای بسیاری از ما ایرانی ها ناهار ظهر جمعه با دیزی و آبگوشت عجین شده است، پس ظهر جمعه این هفته تان را به پیشنهاد ما سپری کنید.

از میدان هفت تیر وارد کریمخان شوید و از آن جا به سمت ایرانشهر بروید، ایرانشهر را به سمت پایین حرکت کنید تا به خیابان کلانتری برسید. خیابان کلانتری یکطرفه است پس بهتر است اگر با ماشین هستید جای پارکی در ایرانشهر پیدا کنید و قدری پیاده روی کنید. “دیزی سرا” در خیابان کلانتری پلاک ۵۲ واقع شده است. نیاز به گشتن زیادی نیست! نمای متفاوت و زیبای آن در همان ابتدا نظرتان را جلب خواهد کرد.

در روزهای جمعه و تعطیل معمولا صف های طولانی از مشتریان در این خیابان تشکیل می شود، پس بهتر است زودتر تصمیمان را بگیرید. فضای داخلی و دیوارهای “دیزی سرا” پر است از نقاشی های ایرانی، صحنه هایی از شاهنامه، هزار و یک شب و … و ستون ها و گچ بری های آن آدم را یاد خانه های قدیمی می اندازد. شاید کمی طول بکشد که میزی خالی شود و نوبت به شما برسد اما این معطلی به تجربه خوردن یک آبگوشت خوب می ارزد.

نوبت به شما که می رسد پشت میز و صندلی چوبی می نشینید؛  مدت زمانی نمی گذرد که روی میزتان پر می شود از ظرف هایی با ترشی لیته، پیاز ترشی، زیتون، سالاد شیرازی، سبزی تازه، پیاز، دوغ و… هنوز در حال و هوای این هستید که کدامیک را مزه مزه کنید که گارسون با دیزی های آبگوشت سر میزتان می آید. خوردن آبگوشت باید مرحله به مرحله انجام شود. در “دیزی سرا”  آبگوشت را با دیزی سفالی سر میزتان می آورند، پس ابتدا آبگوشت را از مواد اصلی جدا کنید و در ظرف دیگری بریزید، دنبه ها را هم جدا کنید و بعد از کوبیدن، دوباره به آبگوشت اضافه کنید، حالا نوبت آن است که نان سنگک را در آن تلیت کنید. مرحله بعد نوبت به کوبیدن نخود، لوبیا، گوشت و سیب زمینی است، آن ها را آنقدر بکوبید که به صورت گوشت کوبیده درآید و سپس میل کنید.

درست است هیچ آبگوشتی در دنیا مزه آبگوشت های مادرهایمان را ندارد اما آبگوشت در”دیزی سرا” نیز تجربه خوبی است.